سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم گزارش ۳۱ نقطه آبگرفتگی معابر در سطح شهر مشهد طی بارندگی امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری تا بازگشت کامل مشهد به شرایط عادی + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۲ میلی‌متر بارش در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: آب‌گرفتگی سطح شهر در حال کنترل است + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکنون حدود ۵ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد به سمت فرودگاه و راه‌آهن + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت سرخس پس از بارش باران و جاری شدن سیل از زبان فرماندار | خسارت مالی، نامعلوم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس از باران سیل آسا شهر در آرامش نسبی است| خسارت جانی در سیل مشهد نداشتیم(۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پویش مردمی مشهد مهربان| کودکان بازمانده از تحصیل را دریابید

  • کد خبر: ۱۲۴۰۷۹
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
پویش مردمی مشهد مهربان| کودکان بازمانده از تحصیل را دریابید
پس از آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد،  فصل دوم پویش مشهد مهربان با هدف کمک به کودکان بازمانده از تحصیل آغاز شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی ابراهیمی معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه پویش مشهد مهربان با هدف ترویج اخلاق اجتماعی در مشهد از طریق آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در ماه رمضان آغاز شد و تا دهه کرامت ادامه داشت، اظهار کرد: با توجه به استقبال خوب مردم و حمایت شوراهای اجتماعی محلات تصمیم گرفته شد تا فصل دوم مشهد مهربان را به کودکان بازمانده از تحصیل اختصاص دهیم.

وی افزود: بر اساس آمار‌ها بین ۲۳ تا ۲۶ هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان داریم که سهم شهر مشهد ۱۵ تا ۱۷ هزار نفر است. این کودکان معمولا در سال های اول تا سوم تحصیل خود اقدام به ترک تحصیل می کنند که محتمل ترین دلیل آن به خاطر مسائل معیشتی یا نداشتن لوازم تحریر است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: با همکاری آموزش و پرورش استان کارهای خوبی انجام شده است و بر اساس اطلاعات دریافتی امیدواریم بتوانیم در این مسیر به کودکان بازمانده از تحصیل از طریق شماره حساب اعلام شده کمک کنیم.

وی گفت: متاسفانه در مشهد با پدیده کودکان کار مواجه هستیم، یکی از آسیب های اجتماعی برای معابر شهر این کودکان هستند که عمده آن ها بازمانده از تحصیل هستند و بسیاری از کسانی که زمینه انحراف دارند تحصیلات بالایی نداشتند.

ابراهیمی تاکبد کرد: اگر دست به دست هم دهیم و حتی یک کودک هم به خاطر مسائل معیشتی و یا نداشتن حامی اجتماعی از تحصیل بازنماند، کار بسیار بزرگی انجام خواهد شد. مردم مشهد هم با تاسی از امام مهربانی ها ان شاالله در این کار خیر سهیم می شوند.

وی ادامه داد: این طرح از اوایل شهریورماه شروع شده و در مرحله اول تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت و متعهد هستیم تا تمام هزینه ها را به صورت مستند خدمت مردم اعلام کنیم.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: شوراهای اجتماعی محلات با هدف تقویت هویت محله محوری و کاهش مشکلات محله ها در این طرح مشارکت خواهند داشت و بنای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل را دارند تا در مهرماه همانند دیگر کودکان راهی مدرسه شوند.

وی افزود: از همه کسانی که علاقه مند به مشارکت در این طرح هستند دعوت می کنیم تا کمک های خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۵۶۹۶۷۱ به نام اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی واریز کنند.

پویش مردمی مشهد مهربان| کودکان بازمانده از تحصیل را دریابید

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->